منظور از تراتل همان پدال گاز است

ضمنا گام همزمان بايستي با تراتل تركيب شود بطوري كه وقتي با افزايش گام ملخها، بار زيادي بر روي ملخها اعمال ميشود، تراتل بيشتري اعمال شود تا بر نيروي Drag اضافه شده، غلبه گردد. با ضریب تراکم بالاتری کارکرد. اولین قدم در راه تقویت از طریق تغییر در راندمان ترمودینامیکی افزایش ضریب کمپرس موتور میباشد. راههای جانبی که در راه افزایش نیروی تولیدی از طریق تغییر در راندمان ترمودینامیکی مورد استفاده میگیرند شامل موارد زیر است.شایان ذکر است که این طرق معمولا” به صورت ترکیبی با حالت افزایش ضریب کمپرس مورد استفاده قرار میگیرند و معمولا” به تنهائی کمتر از این راهها استفاده میشود. استپر موتور قطعه ای است که در خودرو های انژکتوری با همکاری سایر قطعات ماشین از جمله شمع، کویل، سنسور اکسیژن، ترموستات و … همچنین تغییر در ابعاد و نوع پوشش داخلی سیستم اگزوز به صورت استفاده توام با تغییر در مانیفولدها موجب افزایش بیشتر و بهتر نیروی تولیدی و همچنین تغییرات کلی در صدای خروجی از موتور میشود که محدودیت جدیدی در زمینه صدای خروجی از اگزوز ایجاد میشود که موجب محدود شدن بهبود راندمان اگزوز به محدوده ای تعریف شده از حداکثر میزان صدای خروجی از موتور میشود.

انجام این تغییر در سیستم مکش موتور موجب بهبود حدودی راندمان حجمی موتور میشود و با هزینه ناچیزی قابل اجراست.همچنین جهت انجام اینکار شما نیاز به انجام تغییرات اصولی در موتور خودرو و خارج کردن قطعات آن از حالت استاندارد ندارید. جهت رفع این نقیصه میتوان از اگزوزهای تکی برای هر سیلند ( یا استفاده از یک اگزوز برای دو سیلندر ) استفاده کرد که موجب بهبود تخلیه موتور و همچنین عدم افزایش بیش از حد صدای خروجی از اگزوز میشود. از آلات دیگر میتوان به افق سنج اشاره کرد که با ژیروسکوپ کار میکند و جهت نما هم یا از نوع قطب نما الکترومغناطیسی است و یا ژیروسکوپی ،ژیروسکوپ یک قطعه مشابه چزخ است که حول محور دواری میچرخد و بیشتر وزنش بر روی رینگ آن است و نشان میدهد که چقدر از مسیر منحرف شدید و ژیروسکوپ در خلا کار میکند . معمول ترین راهها جهت افزایش نیروی تولیدی موتور افزایش راندمان حجمی موتور میباشد.به کمک افزایش راندمان حجمی بسته به تکنیک مورد استفاده میتوان از 5% تا بیش از100% موتور یک خودرو را تقویت کرد و یا مشخصه های توان و گشتاور موتور را در دورهای متفاوت تغییر داده و اصلاح کرد. یک صدای موزیکال و سپس دو بیپ خواهید شنید.

پیشرانه یاد شده در هر دو خودرو گشتاور 874 نیوتون متری فراوری می نماید. داج قدرت 710 اسبی داشته درحالی که جیپ خروجی 707 اسبی را ارائه می تراتل 206 نماید. 1. در مکان های مرتفع به دلیل این که میزان هوا و فشار هوا کمتر است، عملکرد موتور کاهش پیدا می کند. موجب کاهش توان موتور و افزایش مصرف سوخت هم میشوند! چرا؟ چون در صورت استفاده از بنزین معمولی با اکتان 90 یا 87 موتور شما در زمان کارکرد در حالت تمام گاز دچار پدیده ضربه زدن Knock در سیلند میشود ( به دلیل اینکه بنزین معمولی در دما و فشار کمتری به حالت خودسوزی دچار میشود ) خوب حالا قبل از جرقه زدن شمع مخلوط سوخت و هوا محترق شده و این هم باعث افت توان موتور و هم ضربه های قوی در محدوده سر سیلندر میشود. 1.پمپ بنزین:این پمپ برقی بوده و بیرون از باک قرار دارد.حرکت آرمیچری این پمپ می تواند سیستم انزکتور مکانیکی یک سیستم فشار پایین است که بر خلاف D Jetronic که یک سیستم الکترونیکی و فشار بالاست قابلیت تنظیم دستی و انطباق با شرایط زیست محیطی مختلفی را دارد.فشار پمپ معادل 8 بار یا 120Psi که در حدود 4 تا 5 لیتر در دقیقه است .اما این نکته را نباید فراموش کرد که در 99 درصد زمان کار کرد موتور به هیچ وجه به این مقدار سوخت نیازی احساس نمیشود در واقع زمانیکه این فشار از فیلتر سوخت عبور کرد ٬ مقدار زیادی از آن توسط رگولاتور فشار شکن با باک بازگشت داده می شود.

تراتل (Throttle) : در این تست از تراتل ۵۰ درصد تا ۱۰۰ درصد مورد تست قرار گرفته است. در قدم بعدی میتوان با سندبلاست کردن و صیقلی کردن مانیفولد ورودی و خروجی حدود 5 تا 7 اسب بخار دیگر به توان این موتور افزود و توان خروجی کلی این موتور را به نزدیک 85 اسب بخار رساند! و موتور نیز با صدا و لرزش کمتری کار میکند.در شمع سرد از احتراق زودرس جلوگیری میشود و حرارت به سرعت انتقال مییابد. نتیجه بهره گیری از چنین مجموعه پیشرفته ای، امکان ثبت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در 4/4 ثانیه (4 ثانیه برای مدل های مجهز به سیستم 4MATIC)و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده به صورت الکترونیکی) است. پر هزینه تر و البته فنی تر است و توانائی دستیابی به ضرایب تراکم بالاتر را نیز دارا میباشد. پیش از شروع این مبحث نکاتی به نظرم میرسد که با رعایت آنها میتوان خودرو و موتور آنرا به شرایط کاری استاندارد نزدیک کرد و در بسیاری از موارد رسیدن به حالت های استاندارد توانائی حل مشکل را داشته و احتمالا” باعث انصراف شما از ایجاد تغییرات در موتور و افزایش توان آن میگردد.فرض میکنیم شما یک خودروی انژکتوری با نسبت تراکم بالاتر از 9به یک ( نظیر اکثر خودروهای انژکتوری کشور ) در اختیار دارید.خوب به صورت استاندارد برای بدست آوردن حداکثر توان تولیدی این موتور شما حتما” باید از بنزین سوپر با شاخص اکتان 96 به بالا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *