آموزش سئو رایگان [خودتان سئو کار شوید] تکنیک های 2021 بهینه سازی سایت

این موتور جستجو در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و بخاطر طراحی ساده کاربران زیادی را مجذوب خود نمود. حتی تغییرات خیلی کوچک و پایه ای، می تونه تفاوت عظیمی در چشم موتور های جستجو برای دیدن سایت شما ایجاد کند. همانطور که می بینید مورد عجیبی در بین موارد فوق وجود ندارد! اما مورد آخر، نقش تعیین کننده ای در کسب رتبه مورد نظر ایفا می کند. وزن اعمال شده برای هر عامل بسته به ماهیت سؤال شما متفاوت است – به عنوان مثال ، تازه بودن مطالب نسبت به تعاریف فرهنگ لغت نقش بیشتری در پاسخگویی به سؤالات مربوط به موضوعات جدید در حال حاضر دارد. در واقع با این روش سعی داریم گوگل را به مرتبط بودن محتوای صفحه با یک کلمه متقاعد کنیم. هدف جستجو (search intent)، در واقع توقع افراد از آن عبارتی است که سرچ می کنند. در واقع به زبان دیگر استفاده از تکنیکهای سئو کلاه سیاه که هنوز برای گوگل قابل تشخیص نیستند و الگوریتمهای گوگل آنها را با تکنیکهای سئو کلاه سفید اشتباه میگیرند! موتورهای جستجو در حال حاضر، نمای وسیع تری از اعتبار دارند، که شامل ذکر نام تجاری (برند) شما می شود. به صورت کلی سه روش اصلی برای سئو سایت وجود دارد که به نام های سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه معروف است.

موارد بالا که در این آموزش سئو نام برده شده اند تنها بخشی از امکانات ابزار گوگل سرچ کنسول گوگل می باشد. از آنجایی که هدف این مقاله آموزش سئو به افراد مبتدی است، مهم است که شما تفاوت لینک ها را با هم بدانید. عملیات دیگری از قبیل لینک سازی خارجی مانند ورود کاربران از دیگر سایت ها به صفحه ی دارای آن عبارت کلیدی و یا استفاده از شبکه های اجتماعی سئوی خارجی را شامل می شود. در ادامه آموزش سئو رایگان سایت می خواهم برخی از اصطلاحات رایج در سئو و بهینه سازی سایت را خدمت شما توضیح دهم. یک لینک سازی داخلی استراتژیک بر روی صفحات وب سایت شما، یک راه عالی برای بالا بردن سرعت ایندکس و کراول (crawl) سایتتان توسط موتورهای جستجو است. حال اگر لینکی از یکی از صفحات سایت شما (یعنی در همان دامنه (domain) به صفحه ی دیگری از سایت شما اشاره کند، این یک لینک داخلی محسوب می شود.

نکته ای که باید گفت در این روش این است که خیلی از ترفند ها و تکنیک ها در بهینه سازی سایت به صورت تجربی به دست آمده و ممکنه تمام افراد به برخی از روش ها اعتقاد نداشته باشند و آنها را قبول نداشته باشند در نتیجه در این قسمت چند مورد از رایج ترین روش های سئو خاکستری رو اشاره خواهیم کرد. اما طبق تجربه چندین ساله خودم با جرات می تونم بگم که سئو منفی مربوط به روش کلاه خاکستری می باشد. در روش کلاه خاکستری شما باید از دوستان و آشنایان خودتان بخواهید که در صفحات وب سایتتان کامنت ارسال کنند. سئوکاران زیادی از ترفندها و تکنیک های سئو کلاه خاکستری برای بالا کشیدن سایت مشتریان خود استفاده می کنند. تفاوتی ندارد که حضوری با ما در ارتباط باشید یا آنلاین، در هر صورت کل تکنیک ها ، مفاهیم ، راهکارها و حتی ایده های جدید بهینه سازی و ارتقای سایت را با همت خود و راهنمایی ما می آموزید. لینک سازی برای رقابت تو سئو لازم و ضروریه. موتورهای جستجو، بک لینک هایی که تخصص کسب و کار شما را تایید می کنند، بررسی می کنند، و حتی سایت های شناخته شده، توصیه های بهتری را ارائه می دهند.

وقتی با سئو بیشتر آشنا شوید، می فهمید که تولید کلمات کلیدی به منظور جذب جستجو گرهای فعلی است و ابزارها، شما را راجع به این که افراد چه چیزی را چند بار سرچ می کنند، مطلع می سازد. اگر بخواهیم آموزش سئو مبتدی ا با مفاهیم آن را شروع کنیم، باید بگوییم که سئو به دو بخش سئو داخلی و خارجی تقسیم می شه که در ادامه بیشتر راجع به هر کدام توضیح می دهیم. در بیشتر مواقع چنین تکنیک هایی در نهایت موجب حذف پنالتی و جریمه وبسایت از سمت گوگل از سمت گوگل میشود. سوشیال سیگنال در کنار بک لینک، ترافیک ورودی از گوگل و برندسازی، 4 عامل عامل اصلی در سئو خارجی یا Off Page SEO محسوب میشه پس از همین الان جدیش بگیر. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … مثلا یک رپورتاژ در سایتی با اعتبار. در این تکنیک ساخت لینک چند گرهای ما سعی میکنیم علاوه بر کاهش ریسک، اعتبار بسیار بیشتری به سایتمان منتقل کنیم. سئو خارجی یا به اصطلاح off-page یا off-site seo، به مجموعه فعالیت هایی که خارج از وب سایتتان برای افزایش اعتبار آن انجام می دهید، گفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *